اهداف، وظایف و مأموریتهای مدیریت امور اداری


 

​​اهداف، وظایف و مأموریتهای مدیریت امور اداری​

-         اجرای سیاست ها و خط مشی های دانشگاه در زمینه های مربوط به امور اداری ، استخدامی و پشتیبانی.

-         تهیه و تنظیم آئین‌نامه‌ها ، بخشنامه ها و دستورالعمل های اداری لازم جهت ارائه به مقامات ذیربط براساس ضوابط و مصوبات دانشگاه و ابلاغ آن به کلیه واحدها پس از تأیید.

-         مطالعه و بررسی رسته­های شغلی مشاغل دانشگاهی و ارائه نظرات و پیشنهادات اصلاحی به مراجع ذیربط با همکاری مدیریت طرح و برنامه.

-         نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات استخدامی هیأت علمی و غیر هیات علمی در رابطه با کلیه موارد استخدامی

-         برنامه ریزی در جهت تأمین نیروی انسانی مورد نیاز دانشگاه و ارائه طرح‌ها و پیشنهادهای لازم و همچنین انجام امور مربوط به استخدام آنها اعم از هیأت علمی و غیر هیأت علمی.

-         تهیه کلیه احکام پرسنلی در امور استخدام، ترفیع، انتقال ، انتصاب ، مرخصی ها ، بازنشستگی وغیره با رعایت مقررات مربوط وپیش بینی آنها در زمان مقتضی.

-         شرکت در جلسات کمیته اجرایی طرح طبقه بندی مشاغل و سایرکمیته ها و هیات ها و... و انجام وظایف مربوط حسب مورد.

-         نگهداری پرونده های پرسنلی اعم از هیات علمی و غیر هیات علمی وایجاد و نگهداری بانک اطلاعاتی پرسنلی و سوابق خدمتی و اداری کلیه پرسنل دانشگاه.

-         انجام امور مربوط به رفاه کارکنان و اعضای هیأت علمی مانند: ایجاد مهد کودک، امور بیمه  و خدمات درمانی و امور مربوط به تعاونی مسکن و مصرف دانشگاه و غیره

-         شرکت در تهیه و تنظیم بودجه پرسنلی دانشگاه و همکاری با دفتر طرح و برنامه

-         اظهار نظر در مورد آئین نامه ها و مقررات استخدامی

-         تهیه طرحهای مربوط به رفاه عمومی شاغلین و بازنشستگان دانشگاه و نظارت بر حسن اجرای آن

-         انجام امور کارکنانی که از طریق شرکت خدماتی معرفی می شوند.

-         ایجاد هماهنگی بین فعالیتهای مختلف واحدهای تابعه

-         نظارت بر کار کلیه کارکنان ذیربط واطمینان از صحت عملکرد آنها در اداره امور واحدهای تابعه

-         تعیین و تفسیر خطمشى تعیین شده در زمینه‏هاى تدارکاتى

-         نظارت بر انجام امور کاردکس، انبارها و انبارگردانی با همکاری مدیر امور مالی بر اساس مقررات و ارائه گزارشات مربوط

-         مراقبت در اجرای مقررات انضباطی و نظارت در ورود و خروج و حضور و غیاب کارکنان و رسیدگی به تخلفات کارکنان و ارجاع مراتب به هیأت های رسیدگی به تخلفات اداری و ارائه گزارشهای لازم

-         ارائه به موقع گزارش کار شاغلین به معاونت اداری و مالی جهت پرداخت حقوق و مزایای ماهانه و تایید کارکرد شاغلین خدماتی با همکاری واحدهای مربوطه جهت ارائه به معاونت اداری و مالی

-         پیش‏بینى، تهیه و توزیع مایحتاج واحدهاى مختلف دانشگاه، طبق‏برنامه‏تعیین‏شده و مقررات مربوط

-         اجراى مصوبات کمیسیون موضوع ماده 45آیین‏نامه مالى و معاملاتى دانشگاهها

-         اداره امور وسایل نقلیه و برنامه ریزی در راستای انجام نیکوی وظایف و همچنین برنامه ریزی در زمینه بازسازی، تعمیرات و حفاظت از ماشین آلات و وسائط نقلیه

-         ایجاد هماهنگى بین فعالیتهاى ادارات تابعه و نظارت بر حسن انجام فعالیتهای واحدهای تابعه.

-         نظارت بر انجام امور مربوط به فضاى سبز دانشگاه

-         انجام امور مربوط به مهمانسرا و دفتر نمایندگى دانشگاه در تهران​



تاریخ آخرین به روز رسانی: 1403/03/24